23 maj 2015

Så skönt att vara hemma!

Hur gott man än har det på semestern så är det ändå alltid så skönt att komma hem. Denna gången njuter jag lite extra, för det är så underbart att komma hem till det här huset. Åh, vad jag trivs här!

Resan hem har i alla fall gått över förväntan och jag är så imponerad över hur tapper Noah är. Vi kom hem nu för en stund sedan och har varit på resande fot i nio timmar. Visst har vi haft lite gnäll stundtals och en del tröttgråt på planet, men nio timmar! Och mestadels glatt humör. Fantastiskt måste jag säga! Det hade jag aldrig trott. 

Nedstigningen var jobbig igen precis som på ditresan. Noah hade ont i öronen och ingen tröst hjälpte. Alla försök att ge fruktpuré eller vatten gjorde honom bara mer frustrerad och ledsen, så det var bara att trösta så gott det gick. Denna gången höll vi på med nedstigningen väldigt länge, så till slut orkade Noah inte gråta mer och tystnade av utmattning. Lille stackarn... Men på backen var han snart igång och var glad igen. 

Jag och Noah myser till Lilla Spöket Laban på planet. 

När vi kom hem gick det inte att ta miste på hur roligt Noah tyckte det var att vara hemma igen med sina saker. Han skulle upp och busa i sin soffa, pilla på sin Bobby Car, gåvagnen, sängen... En stund fick han leka loss, men nu sover han gott i sin säng och vi tänker slappa till Mello och heja på Måns.

Ha en go lördag allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar