12 maj 2015

Jakten på en bikini

På lördag åker vi till Marbella i Spanien. Jag längtar så efter att komma dit igen. Vi har tillgång till en lägenhet där via min mans jobb och passar på att åka ner ibland. Men nu var det länge sen sist, eftersom vi ställde in de två senaste resorna på grund av att jag var gravid med Noah. Nu ska det bli väldigt spännande att ta med Noah dit ner!

Men innan vi åker var jag tvungen att få tag på en bikini. Min kropp är som bekant lite annorlunda nu sedan jag fått barn och efter en genomgång av mina gamla bikinis insåg jag att bara en av dem funkar fortfarande. De andra får inte brösten plats i längre. Jag har gått från att vara 75D till 85E och det förändrar en del.

Jag behöver definitivt mer än en bikini så igår började jakten. Inte helt enkelt när man är storbystad, för även om man hittar någon som passar rent fysiskt så ska det också vara klädsamt och inte bli alltför bystigt (ser lätt lite opassande ut som småbarnsmamma tycker jag).

Provar bikinis på Stadium.
Det blev ingen av dessa dock.

Jag hade ingen större lust att spendera alltför mycket pengar på en bikini, så att gå till någon underklädesbutik lockade mig inte så mycket. Så mitt mål var de vanliga butikerna, och jag blev jätteglad när jag hittade en snygg som faktiskt passade på Kappahl. Tjoho! Den är från deras nya hållbara kollektion Dreams through a lens.



Den satt riktigt bra på min nya kropp och jag är väldigt nöjd med mitt val. Överdelen kostar 199 kr och trosorna 149 kr. Ett fynd tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar