24 maj 2015

Försvarsinstinkter i paradiset

Jag nämnde i ett tidigare inlägg att det inte var samma sak att komma ner till Marbella nu med barn. Jag lovade att återkomma om detta och tänkte nu förklara lite närmare vad jag menade med det.

Marbella och Costa del Sol är vårt paradis på jorden. Vi har älskat det från första stund och planerar att ha en egen lägenhet där nere framöver. Eller i alla fall någonstans längs den spanska kuststräckan. Jag är inte riktigt gjord för det nordiska klimatet utan behöver lite varmare temperaturer emellanåt. ;) Men även fast det var underbart att komma ner nu igen så var det inte samma sak. Jag märkte att jag reagerade på miljöer, trafik och säkerhet mycket starkare än tidigare. Costa del Sol är fullt med fart och fläkt och trafiken är långt ifrån det vi är vana vid hemma. Det har jag alltid tyckt är lite läskigt, men nu med Noah så märkte jag att den känslan förstärktes och blev mycket mer påtaglig. Jag slappnade inte riktigt av som jag brukar göra när vi kommer ner.

Egentligen är det väl inte så konstigt. Försvarsinstinkten för sitt barn är ju väldigt stark och uppenbarligen ville jag försvara Noah mot alla eventuella spanska hot. Inte för att det fanns något att oroa sig för egentligen, men bara utifall att. ;)

Allt gick ju bra, och det mesta var bara hjärnspöken. Vi hade en fantastisk vecka där nere och vi kommer definitivt att åka tillbaka och låta Noah få uppleva mer av vårt älskade Spanien.

Eftersom jag inte hade den internetkapacitet jag hoppats på när nere passar jag också på att lägga upp lite fler bilder här.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar