4 maj 2015

Iväg på 1-årskalas

Idag har vi varit och firat kompisen Ilma som fyller 1 år. Jättekul! Så roligt att vi har börjat komma iväg på barnkalas. :) Vi lärde känna Ilma med familj på föräldragruppen på BVC och vi håller faktiskt ihop hela gruppen fortfarande och träffas då och då. Det var de som var här i förra veckan när Noah fyllde också. 

Noah är äldst i gänget och var först ut att fylla 1 år, men nu inom de närmsta två månaderna kommer hela gänget fira sina första födelsedagar. Tänk att våra skruttar blivit så stora!

Noah på väg hem från kalaset.

Jag var lite nervös för hur det skulle gå med tanke på att Noah inte varit hemma hos dem förut och att det skulle vara mycket folk. Dessutom sov han bara en timma på förmiddagen så när han vaknade var han trött, grinig och klängig. Jag höll på att ge upp ett tag och trodde inte vi skulle komma iväg, men när jag till slut fick i honom lunch så vände det och han blev sitt vanliga glada jag. 

När vi kom till kalaset var han väldigt osäker och reserverad som han alltid är. Men jag har lärt mig att ta det lugnt. Vi står innanför dörren ett tag med kläderna på och bara tar in. Ibland testar jag att sätta ner honom så vi kan ta av oss och jag märker när det är läge och inte. 

Till slut kom vi i alla fall in i huset och kunde börja leka. Lite trevande först, men när han kom till soffan med alla kuddar och lite större barn (syskon) så lossnade det. Han pratade, busade och pillade på de andra barnen. De hade lika kul åt honom som han åt dem. Efter en dryg timma började han gnugga sig i ögonen så vi åkte hem. Första gången vi har lämnat en träff med den här gruppen utan gallskrik och fullständigt kaos. Vilket framsteg! Lycka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar