10 maj 2015

Härliga söndag


Söndag idag! Maken hade spelning igår och behövde få sovmorgon så i morse myste jag och Noah i soffan ett tag istället för i sängen som vi brukar. Noah tycker det är ett äventyr. Jag blir ofta avundsjuk på hur barn är så nyfikna på världen och ser allt med nya ögon. Önskar jag kunde få tillbaka det där...

Nu har maken och bonussonen stuckit på gitarrmässa i Göteborg så jag och Noah har dagen för oss själva. Idag ska vi åka till en kompis till mig och kika på en stroller/paraplyvagn/sulky (vad man nu vill kalla det) som hon inte behöver längre. Det ser jag fram emot! Jag älskar verkligen vår Emmaljunga Edge, men ibland hade det varit skönt med en liten mindre och nättare vagn som man kan ha med i bilen utan att den tar upp så stor del av bagaget. Den hon har heter Joie Mirus och är vändbar. Någon som har erfarenhet av en sådan?

Jag tror vi passar på att ta en lunch på Ikea också. Då kanske jag kan få i Noah något annat än korv. Han har kommit in i en sådan där period när han bara vill äta några få saker. Förut var det korv, sedan köttbullar, nu är det korv igen. Ingen pasta, potatis, ris eller grönsaker. Och till frukost är det bara Baby Bels som gäller. Ni vet de där röda miniostarna. Ingen fullgod kostcirkel här inte!

Hur gör ni andra? Det går så emot mina principer att bara ge honom det han vill ha, men han äter ingenting annars. Och så blir han grinig för att han inte har någon energi. Han är ju bara ett år så just nu får han äta det han vill, bara han äter. Fast det bär mig emot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar