26 maj 2015

Gungeligung och känslan av att ha hamnat rätt

Nu har vi bott här på Kurveröd i fyra månader och jag har fortfarande svårt att fatta att vi faktiskt bor här. Det är som i en dröm! Det är det bästa stället jag kan tänka mig att bo, speciellt med barn, och för varje dag som går blir jag bara mer och mer övertygad. 

Det ligger så vackert med all grönska bland husen och skogen som omger oss. Ändå är det nära till centrum. Här finns natur, plats för lek och skoj, mycket barn och liv och rörelse överallt. Det är precis här jag vill vara och det är precis så här jag vill låta Noah växa upp.

Idag tog jag och Noah en sväng till lekplatsen bakom huset (hur perfekt är inte det att ha så nära!) och gungade och lekte med sandleksakerna han fick av oss i födelsedagspresent. Noah älskar att gunga och allra roligast är det precis när jag släpper iväg honom. Först förväntan över att det kommer att komma och sedan kittlet i magen när jag släpper honom. 



Sand är kul, men inte gott att äta. Trots det vill Noah 
testa hela tiden... Kanske det är godare nästa gång. ;)
Leksakerna var i alla fall uppskattade!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar