8 maj 2015

A Non Smoking Generation och Geggamoja

Jag arbetar som folkhälsoutvecklare, men även privat är jag väldigt upprörd över det här med rökningen. Jag skrev ett inlägg om hur jobbigt jag tyckte det var att så många rökte när vi var i Stockholm som ni kanske minns.

Och någonting som triggar mig något så pass är föräldrar som röker i närheten av sina barn. Antingen de ligger i magen eller finns i deras närhet. Det är så oansvarigt och det gör mig så förbannad! Det finns inga ursäkter till att vara så korkad idag 2015 när vi vet hur farligt det är. Om du vill röka själv, ok - du är förhoppningsvis vuxen nog att ta ansvar för dina egna handlingar, men ditt barn har inget val.

Jag blev väldigt glad när jag blev tipsad av en kollega (tack Anna!) om att Geggamoja har ett samarbete med A Non Smoking Generation och har tagit fram en kollektion kläder man kan köpa till sina barn. Jag hoppas att Noah verkligen kan växa upp och vara en del av en Non Smoking Generation så jag kan inte tänka mig något mer passande än detta.



Man kan också vinna kläder ur den här kollektionen hos allt för föräldrar. Toppen!! Allt du behöver göra är att svara på en fråga och motivera varför du vill vinna.


Hela min familj håller just nu på att lägga en beställning ur den här kollektionen hos Geggamoja (initierat av min mamma - heja dig!), och jag har tävlat... och nu bloggat om det. Kom igen och stöd det här arbetet du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar