26 september 2014

Vågar vi tro på något bättre nattsömn?

Ja, även i natt sov Noah faktiskt bättre. Han vaknade 4 gånger ganska utspritt över natten (då räknar jag inte uppvak strax efter att han somnat som han gör ibland). Och efter lite bök, napp och snutte somnade han om ganska enkelt. Han somnade till och med om när han vaknade strax innan kl. 06.00, vilket i princip aldrig händer. Då tycker han att det är morgon i vanliga fall, oavsett om vi haft en tuff natt.

Men idag tog han alltså en liten tupplur till och dagen startade inte förrän kl. 06.30 istället. Härligt! Noahs pappa gick upp då för att göra sig i ordning till jobbet, så han lyfte över Noah till mig i sängen och gjorde i ordning en flaska ersättning. Så där låg vi kvar och myste ytterligare en kvart innan vi gick upp.

Även om Noah inte är så mycket för att ligga kvar i sängen med mig på morgnarna eftersom han är för sprallig och vill upp och leka, så är det ändå en av mina favoritstunder på dagen. Det spelar ingen roll om natten har varit tuff och jag är urtrött. Det är så mysig och ligga och gosa och pussa på honom!

Eftersom det verkar som Noah blir nöjdare med blandningen av Baby Semp 1 och Baby Semp 2 har jag bestämt mig för att testa att blanda även på dagtid. Förhoppningsvis kommer han att bli lite jämnare i humöret och inte vara fullt så hungrig på kvällen.

To be continued...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar