25 september 2014

Enorma kvällsmål!

I mitt förra blogginlägg nämnde jag att Noah äter så vansinnigt mycket på kvällen och att planen var att blanda hälften Baby Semp 1 med hälften Baby Semp 2 till kvällsmålet. Ja, inte gjorde det någon skillnad... han äter precis lika mycket i alla fall! Han slukar 330 ml precis som förut.



Jag känner mig lite rådvill vad jag ska göra i det här läget. Ska jag börja blanda 1 och 2 även på dagen kanske så att han inte är fullt så hungrig på kvällen? Bara låta det vara ytterligare en månad tills han blir 6 månader och vi kan börja introducera välling och hoppas att det hjälper? Eller hoppas att vi kommit upp i en normal portion gröt då (fast att det egentligen är för tidigt)?

Det är svårt att säga om det har påverkat nattsömnen eftersom han var febrig och hängig första natten efter vaccinationen. Då vaknade han 2 gånger i timman hela natten! Men natten till idag var jag bara uppe tre gånger, vilket är väldigt lite för att vara Noah.

Återstår att se hur det blir i natt.

Idag på dagen åt han i alla fall upp sin gröt med god aptit! Det kanske är ett bra tecken...? Jag gör bara microportioner, så det är inte mer än några få små skedar allt som allt. Men idag gapade han stort när skeden närmade sig munnen och smaskade i sig det han fick.


Lite leksak till efterrätt ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar