22 september 2014

Jag har blivit moster!!

I lördags morse kl. 04.00 blev jag moster till en underbar liten flicka!! Jättegrattis till min lillasyster Ulrica och hennes sambo Andreas! Jag har gått och väntat och väntat på deras bebis (fast hon bara gick tre dagar över tiden) och är så glad att Noahs lilla kusin är född.

Jag och Noah var och hälsade på hos mina föräldrar på fredagseftermiddagen och då kom Ulrica dit och värkarna hade börjat. Vår mamma var utsedd till chaufför till sjukhuset. Vi andra tog en promenad med Noah i barnvagnen eftersom värkarna fortfarande var under kontroll, och det kändes både roligt, jobbigt och lite konstigt att min systers förlossningsarbete nu var igång.

Lite senare på kvällen fick jag ett sms om att de hade åkt in till förlossningen. Jag kände mig lite skyldig när jag gick och la mig en stund senare eftersom jag visste att Ulrica förmodligen hade det jättejobbigt just då. Jag kan inte förklara det, men kontrasterna var så stora.

Jag kollade telefonen regelbundet under natten (jag är uppe så mycket med Noah ändå) eftersom jag blivit lovad uppdateringar. På morgonen kom det ett meddelande om att det blev en flicka och en bild på godingen! Sådan lycka!!

Nu väntar en jobbig och underbar tid med en sådan stark kärlek att man måste uppleva den för att förstå! Grattis till de lyckliga föräldrarna!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar