1 september 2014

Dagens trauma... a.k.a ett bad

Noah tycker verkligen inte om att bada. Verkligen inte! Vi försöker göra det så sällan så möjligt och istället ta en dusch med honom och däremellan hålla honom ren med tvättlappar. Men ibland måste vi... Idag var en sådan dag.

Noah var redan innan lite kinkig och jag visste att timingen inte var optimal, men det var snart dags för mat och jag tänkte att det kunde lugna honom efteråt. Han fick ligga på magen på en filt medan jag tappade upp vatten. Redan där gick det utför... Jag la duschmunstycket i badbaljan, men den snurrande runt efter typ 2 sekunder och istället för att fylla baljan med vatten hade vi nu ett ösregn i badrummet. Rätt ner på mig och Noah och han började givetvis gallskrika! Stackarn!


Jag fick till slut lugnat honom, men när han sedan hamnade i vattnet skrek han (som han alltid gör vid bad) i full panik som om någon höll på att ha ihjäl honom. Det skär i hjärtat och vi klarade av badet på kortaste möjligaste tid. Efteråt blev han insvept i badrock och vi myste och dansade loss i köket till hans favoritmusik Jack Johnson. Lite mat på det och snart sov han i min famn. Älskling! <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar