27 september 2014

Myslördag

Idag har vi bara tagit dagen som den kommit och inte gjort något särskilt. Noah vaknade 06.30 igen, vilket jag är jättetacksam för. Bra natt med "bara" 4 uppvak. Verkar som han sover bättre när vi blandar Baby Semp 1 och 2. Wihoo!

Jag gick upp och gjorde i ordning en flaska ersättning och så kröp vi ihop i sängen tillsammans medan han åt. Maken rullade genast ihop med oss och så låg vi där och bara myste och snuttade på Noah. Underbar start på dagen!

Sedan gick jag och Noah upp medan maken fick lite välbehövd sömn. Jag brukar vänta med att äta frukost tills Noah behöver sova igen (lite mer lugn och ro så), men idag tänkte jag att vi skulle äta tillsammans. Noah fick en bit vitt bröd att suga på ("glutenträning") medan jag åt. Noah smulade förstås sönder brödbiten mer än han åt på den och tröttnade fort på att sitta vid bordet. Så det blev frukost lite i farten för min del, men mysigt ändå.


Efter att vi varit uppe en timma blev Noah trött som vanligt och behövde sig en tupplur. Han sover alltid bara en halvtimma på morgnarna, men behöver mer sömn än så. Men det är nästan omöjligt att få honom att somna om, vilket innebär att förmiddagarna går åt till att kämpa för att få en övertrött liten kille att somna igen.

Så ny taktik tänkte jag och drog ut med barnvagnen. Där har han sovit gott den senaste tiden och ofta lite längre stunder.


Efter ungefär 20 minuter sov han gott i barnvagnen och jag styrde kosan hemåt. Men inte sov han längre för att han låg i barnvagnen... Så återigen kämpade vi hela förmiddagen för att få honom att sova lite till. Ut med barnvagnen en gång till och ytterligare en halvtimmas sömn. Stackarn var ett vrak!

Men på eftermiddagen sov han två timmar och då vände humöret också. Efter det har vi haft en jättemysig dag med lek och bus. Härliga lördag!

Ytterligare en liten tupplur på eftermiddagen. Min lille sötis!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar