23 september 2014

Vaccination nr 2 och nya matvanor

Idag har vi varit på BVC och fått andra omgången vaccination. Noah var trött och höll på att somna i barnvagnen på vägen dit, så naturligtvis blev det en del skrik när han fick sprutorna. Men han tystnade snart när jag vaggade omkring på honom och på vägen hem somnade han som en stock och sov i två timmar. Helt slut stackarn!

Jag är jättenöjd med besöket för jag fick tillfälle att diskutera maten med dem. Noah äter nämligen enormt mycket ersättning på kvällarna och jag har börjat tvivla på att han blir mätt och nöjd. När jag säger enormt mycket så menar jag verkligen enormt! Jag har till och med fått köpa större flaska som rymmer hela 330 ml, men han äter upp det med. Och när han slutat äta får jag känslan av att han mest är full i magen och trött och vill sova, snarare än att han är riktigt mätt. På dagen äter han runt 150 ml per mål, så han äter alltså mer än dubbelt så mycket på kvällen. Och ändå brukar det bara vara 2,5-3 timmar sedan målet innan så det är inte heller det att det gått för lång tid.

På BVC höll de genast med om att han nog inte blir mätt utan bara fyller magen, så från och med nu börjar vi blanda hälften Baby Semp 2 i ersättningen på kvällarna. Jag hoppas detta kommer att göra susen och att han också kommer att sova bättre på nätterna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar