16 juni 2015

Test av Nestlé Min Frukt

För ett tag sedan blev vi testpersoner till Nestlé Min Frukt. Eller ja... Rättare sagt så blev Noah testperson eftersom det handlar om mat för barn. Jättekul!

Vi fick chansen att testa något som de kallar för fruktsallad. Produkten innehåller bara frukt och fullkornsprodukter och är en puré.




Först måste jag kommentera att man väljer att kalla den för en fruktsallad. I min värld är fruktsallad små bitar av olika sorters frukt och inte en puré. Men det här tycker jag är ganska vanligt bland barnmat. Man försöker få det att låta lite coolare och mer intressant genom att hitta nya ord för produkten. Antagligen för att den ska sticka ut. "Smoothie" är ett annat exempel. 

Men om man inte fokuserar på det utan på själva produkten så tycker jag den är riktigt bra! Smaken är något syrlig, men inte så mycket att man reagerar något större på det (och jag är ändå väldigt känslig för sura smaker). Noah gillade den direkt! Inslaget av fullkorn gör att den får en lite kornigare konsistens (antar att det är fullkornen i alla fall) än de flesta andra puréer, och det tycker jag är bra. En puré är en puré och det finns det många av på marknaden, men just att den här har en annan konsistens gör att den sticker ut lite grann för mig och gör att vi kommer köpa den igen.

Viktigast av allt är ju så klart vad Noah tycker och eftersom han glatt smaskar i sig den så är jag också nöjd. Tummen upp för Nestle Min Frukt med andra ord! 

Noah undersökte nyfiket paketet innan vi testade. 

Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar