3 juni 2015

Sandätning på förskolan

Barn har ju ett behov av att stoppa saker i munnen, men sand...? Yikes! Knastrigt och läskigt, och ändå stoppar de in det lite då och då. Blää! Idag har vi varit på dagis igen och hälsat på... och naturligtvis ätit lite sand. ;) Jag försöker stoppa honom så gott det går, men samtidigt vet jag att han måste få testa också. 


Jag blir mer och mer trygg i att Noah ska börja dagis i augusti eftersom jag ser att han trivs så bra. Och att han tycker det är så roligt med andra barn. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt räcker till, utan att han behöver umgås med andra barn. Jag försöker hitta sätt att träffa andra barn så ofta som möjligt, men det blir ändå mycket tid som det bara är jag och Noah på dagarna.

Och jag tror han börjar blir redo för förskolan... snart. Nu ska bara mamma också bli redo att släppa iväg sin lille kille! 

Favoriten på dagis - en stor trälastbil ute på gården.
Noah älskar den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar