6 juni 2015

Nationaldagsmys

Blå himmel, solen skiner och flaggan vajar hos grannen... Ah...! Livet är härligt! Jag har precis plockat in dynorna från altanen och röjt undan i köket efter ett underbart firande av nationaldagen med familjen. Visst är det en annan känsla att städa i ordning när man haft det lite extra kul? Det tycker i alla fall jag. Man går liksom och myser åt att man haft det så bra och disk och annat blir en påminnelse om det. 

Min man är iväg på spelning på ett bröllop idag och jag bestämde mig för att bjuda in familjen på jordgubbar och glass för att fira nationaldagen. Mina föräldrar, syster Ulle och hennes lilla Dezibelle och min bror Chrille och hans tre busungar Walter, Elin och Tor var inte sena att tacka ja till mys och lite gottigheter. 

Huset fylldes av barn, vuxna, leksaker, bus och skratt. Underbart! Jag satt och myste åt att vårt hus är så perfekt för den här typen av familjesammankomster när min mamma sa just det. Och det stämmer så bra! Kök, allrum, vardagsrum, uterum och altan har ett sådant bra flöde att det blir så naturligt att umgås. Barnen kan springa omkring och busa med varandra och samtidigt har man bra koll. 

Det har varit en riktig toppendag och jag älskar sådana här dagar när vi kan mysa och umgås tillsammans. Mer sådant här måste det bli!

Noah och Walter busar.


Noah, Walter, Elin och Tor leker i Noahs rum. 

Dezibelle showar loss! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar