2 juni 2015

Frukostkaos

Några få sekunder av ouppmärksamhet... det är allt som krävs. Allt som behövs för att förvandla en harmonisk frukost till ett kaos. Välkommen till en värld med barn! ;)

Jag och Noah hade nyss avslutat frukosten i morse när jag fick syn på en Securitasbil som stannade hos grannen. Nyfiken i en strut tittade jag förstås dit och efter några sekunder hörs jag ett förtjust fnitter bredvid mig. Noah har fått tag på yoghurtburken från bordet... Hjälp! 

Ytterligare två sekunder senare innan jag fått tag på Noah och yoghurten har han naturligtvis hunnit stoppa ner fingrarna i den, tappa den och spilla ut yoghurt på sig och golvet... och kladda yoghurt på stolen med fingrarna. Jag fick snabbt prioriterat att få tag på Noah och ta av honom byxorna så han inte skulle kladda runt yoghurten ännu mer. 


Yoghurten torkades sedan upp och under tiden jag gick till bänken för att slänga pappret så hinner Noah norpa åt sig ett paket korv från bordet istället. Och iväg med korven ut i hallen och under trappan. Noah och korv infångades och nu var allt frid och fröjd eller...? Nope! Jag hann inte mer än att lägga korven i kylskåpet innan jag fick rädda påsen med bröd. Och när jag gjort det var Noah borta. Och byxorna med yoghurt. Bara att följa spåret av yoghurt ut i hallen och under trappan där jag hittade både son och byxor. Torka, torka igen. 



Trots kaoset skrattade jag mig igenom hela eländet för egentligen var det ganska komiskt. Barn är ju barn... Och de ska liksom vara så här. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar