2 augusti 2015

Drömmen om Spanien

Idag hörde jag att det här var den sämsta sommaren i Sverige på 60 år. Det lät riktigt illa... Kan det stämma? Jag tillhör inte dem som klagar på vädret. Jag tycker det blir vad man gör det till och jag har haft en fantastisk sommar.

Men nog gör en sådan här sommar att man längtar bort till värmen lite extra ändå. Vi älskar Spanien och jag har tidigare skrivit att vi vill ha en lägenhet där så småningom. Vi har tillgång till en fantastiskt fin lägenhet i Marbella via min mans jobb och vi försöker komma iväg en gång om året i alla fall. Men tänk att ha ett eget ställe...! Då skulle man kunna komma iväg oftare.

Utsikt från lägenheten i Marbella.

Vi skulle utan större problem kunna ha råd med en ok lägenhet där nere. En lägenhet med tillräckligt utrymme inne och ute och med pool på området. Men man svävar lätt iväg i drömmar när man börjar kika på lägenheter. Det är så lätt att falla för de där lyxiga bostäderna!  Definitivt större och flashigare än vi behöver, men vem säger nej till stora altanytor och havsutsikt om man får välja. 

En timmes lägenhetssökande på webben och jag är helt bortkollrad i en fantasivärld  och dreglar friskt över lägenheter i mångmiljonklassen. Lägenheter vi aldrig skulle kunna ha råd med. Det är ungefär där jag börjar fantisera om att vinna stort på lotto. Och när jag väl har vunnit på lotto i mina drömmar så börjar jag fantisera vidare om hur mitt liv som mångmiljonär skulle se ut. Lagom lyxigt och ganska avslappnat skulle jag nog kunna summera det. 

Folk vinner ju faktiskt på lotto så helt ouppnåeligt kan det inte vara. Det finns bara två hinder på vägen som jag ser det. Nummer 1: jag spelar inte på lotto. Nummer 2: spela lotto, hur gör man? Jag tror faktiskt aldrig jag har spelat på lotto, men varje gång jag råkar se en dragning på tv och ser vad man kan vinna så tänker jag att jag ska testa. Hm... Det kan inte vara så svårt och jag tror det är dags att sluta prata om det och faktiskt göra slag i saken. Vem vet... Jag kanske vinner - stort eller smått! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar