10 oktober 2014

Mys i mammagruppen

Åh vad jag älskar min mammagrupp! Så bra det är att BVC ordnar sådant här! :)

Vi är ett gäng på åtta mammor med barn som träffas på BVC var tredje vecka, och vi bildade direkt en Facebookgrupp och började träffas och fika hos varandra mellan träffarna. Jättekul! Alla är i samma sits med bebisar som idag är mellan 3 och 5 månader gamla. Så det är lite mysigt röriga träffar både på BVC och hemma hos varandra med barn som pratar, matas, gnäller, leker och tjoar och stjäl fokus. Precis som det ska vara! Och man behöver inte alls känna sig dum eller stressad (vilket jag kan göra ibland annars) över att man inte kan vara med i samtalet eller fokusera hela tiden, eftersom bebisen går först. Toppen!

Jag och Noah i onsdags innan vi skulle ge oss 
iväg till BVC och vår mammagrupp.

Efter träffen på BVC i onsdags tog några av oss en härlig promenad med barnvagnarna och då fick vi chans att prata lite extra. Det är ju så mycket man undrar och funderar på så här som nybliven mamma! Några i gruppen har fler barn och lite mer erfarenhet, men alla delar vi med oss av tankar och tips efter bästa förmåga.

Efter promenaden packade jag in Noah i bilen och så åkte vi till Noahs farmor som bjudit in oss på mat och mys. Det blev en jättetrevlig eftermiddag och Noah passade på att ta en tupplur i farmors säng. 


Det känns som vi börjar få lite snurr på vardagen nu och det är skönt. Jag älskar verkligen att vara mamma! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar