3 oktober 2014

Första gången på lekplatsen

Igår skulle jag, Noah, min syster Ulrica och hennes lilla bebis Dezibelle hälsa på hos gammelfarmor. Jag och Noah promenerade dit, men på vägen tyckte jag det kunde vara kul att passera lekplatsen och låta Noah gunga för första gången. 

Att få gå med min son till lekplatsen och gunga är en sådan där sak som jag verkligen ser fram emot. Jag har några saker som jag längtar efter att få uppleva som förälder, och detta är en av dem. Jag förstår ju att Noah är lite väl liten för att förstå, men eftersom han är stabil i kroppen så tänkte jag att det inte kunde skada att testa.


Vårt lilla blåbär satt där så söt i gungan och tittade sig omkring och tyckte nog varken bu eller bä. Visst skrattade han en stund, men det var för att jag busade med honom under tiden. Men sedan satt vi en stund på en bänk och tittade på de andra barnen när de lekte och det tyckte han var väldigt spännande. Det blir definitivt fler besök till lekplatsen framöver. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar