24 oktober 2014

Jag saknar dig mindre och mindre

Fannys låtval i Idol ikväll kändes i hjärtat. Jag kommer ihåg att jag lyssnade om och om igen på Melissa Horns "Jag saknar dig mindre och mindre" efter vår första missed abortion.

... jag saknar dig mindre och mindre.
Det kommer annat emellan och det är bra.
Jag saknar dig mindre och mindre.
Jag har glömt dig en vacker dag...

Usch vad dåligt jag mådde då. Jag vet att jag tänkte att hon kanske upprepade det gång på gång för att det skulle kännas sant... precis som jag gjorde. Då visste jag inte att jag snart skulle bli gravid igen, men att även den bebisen skulle dö i magen och att vi skulle få uppleva ytterligare en missed abortion. Livet var verkligen jobbigt under den här tiden och det gör ont i hjärtat att tänka på.

Jag är så glad, så glad över att den perioden i mitt liv är över och att vi äntligen fick vårt älskade barn.  Jag har lagt det tunga bakom mig, men jag kommer aldrig att glömma och aldrig sluta vara tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar