20 april 2015

Världen är liten

Idag har vi varit på öppna förskolan och Noah tycker det är så roligt. Jag längtar hela veckorna tills det ska bli måndag och vi kan gå dit. De har bara en eftermiddag i veckan för Noahs ålder och förmiddagstiderna funkar inte för oss eftersom Noah alltid sover vid den tiden.

På öppna förskolan började jag prata med en tjej som jag småpratat lite med tidigare. Det visade sig att de bor på samma område som oss och att de sökt samma förskola. Jättekul!! Världen är liten ibland. Hon hade till och med varit i kontakt med min mamma när hon hörde sig för om plats. Hennes son är fyra månader yngre än Noah så det är inte aktuellt med förskola riktigt än, men jag hoppas de får en plats. Vad roligt det vore! Jag fick ge mig iväg lite snabbt eftersom Noah började bli vansinnigt trött och kinkig, men vi kom överens om att ses på öppna förskolan igen och sedan bestämma en playdate längre fram. Kul!

Igår kväll började vi skruva ner luckor och lådor i vårt kök. På torsdag kommer de och börjar montera de nya luckorna och tills dess ska vi ha målat lite synliga lister. Det nya köket kommer att vara vitt och det kommer att bli ett sådant lyft!

Work in progress...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar