4 april 2015

Hurra!!!

Åh... Jag är så lycklig!! Noah har fått plats hos mormor på dagis!!! Vilken glädje... och vilken lättnad!
Ni som följer bloggen vet att Noah inte direkt är lätt att lämna till andra människor, men om han nu ska gå på dagis hos mormor så kommer allt bli så mycket lättare. Både för honom och för mig (som inte förstår hur jag ska stå ut med att lämna bort det mest älskade jag har till andra människor för att göra något så trivialt som att gå och jobba!).

Förskolan drivs av min mamma och två till. Men kösystemet går via kommunen som hos vilken förskola som helst, så det var inte givet att vi skulle få en plats bara för att det var min mamma. Nu kommer Noah gå på dagis bara två minuters promenad från vårt hem och hos personal som jag känner väl till eftersom jag hoppade in och arbetade där ibland när jag pluggade. Maten lagar de själva (ekologisk i så stor utsträckning som möjligt), det är bara en avdelning med barn så det är mixade åldrar (toppen!) och det är bara de tre som jobbar där. Det är yttest sällan som det kommer in någon vikarie och om det skulle göra det är det någon personalen känner väl till.

Noah kunde inte hamna på ett bättre ställe!

Får man vara så här lycklig...?! Det känns inte länge sedan jag började ge upp hoppet om att någonsin få barn och nu lever jag helt plötsligt i en dröm. Jag har en fantastisk son, en make som jag älskar oerhört mycket, jag bor på ett område jag drömt om att bo på med barn och jag kommer ha min son på en förskola som jag fantiserat om. Hur gick det här till?!? Jag är fruktansvärt lycklig och tacksam för mitt liv just nu. <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar