21 april 2015

Älskad varje sekund

När Noah bara var några veckor gammal lovade jag mig själv en sak: Varenda sekund av hans liv ska han veta att han är älskad. Och det löftet kommer jag definitivt att hålla.

Det ska aldrig finnas några tvivel på hur mycket han betyder för oss, även om vi kommer att hamna i situationer där vi är tjuriga på varandra, om jag måste skälla på honom eller om han tycker mamma är dummast i hela världen just då. Det spelar ingen roll. Alla de där sekunderna, precis som alla andra sekunder i hans liv ska han veta hur mycket hans mamma och pappa älskar honom.

Mitt mål som mamma är att få Noah att känna sig trygg, älskad och självständig. Det är det viktigaste jobb jag någonsin har haft. Men belöningen har heller aldrig varit större!

Väggtext i Noahs rum. Väldigt vackert, talande och sant!
Texten är från Dekorshoppen.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar