14 november 2014

Rökare och aggressiva tiggare

Efter en härlig dag på stan i Stockholm ligger vi nu i våra sängar på hotellet och myser. Noah sover i spjälsängen och jag och maken har det gott med lite chips, choklad, ett glas vin och Idol på tv. 

Det är några år sen jag var i Stockholm sist och så här skulle jag vilja summera känslan när man strosar på gatorna: shit vad många som röker och hjälp vad på alla tiggare är! 

För det första: det känns som man hamnar i ett moln av rök vart man än går. Har inte upplysningen nått huvudstaden? Rökning är sunkigt, ohälsosamt och rätt "ute". 

För det andra: vi har en del tiggare i lilla Uddevalla också, men där sitter de snällt utanför Ica och säger hej med en mugg framför sig. Här i huvudstaden kommer de fram till en, rasslar med slantarna i muggen och bönar och ber. Ganska obehagligt faktiskt... för att inte säga sorgligt. 

Men förutom den här lilla "chocken" har vi haft det riktigt härligt och strosat och småshoppat. Köpte en pyjamas på KappAhl som jag är väldigt nöjd med. 



Efter ett par timmar ute på stan tog vi en paus och gick tillbaka till hotellet för Noahs skull. Han behövde roas lite så vi hängde i hotellets lekrum och det var uppskattat! 


Noahs första tand tittade fram igår och sedan dess har han varit väldigt ledsen långa stunder och svårtröstad. Som tur var hade jag packat Alvedon till honom som han fick idag och då verkar det som det vände. Vi gav oss ut igen på stan lite senare och köpte mer Alvedon och salva för tandsprickning. Hoppas det hjälper! Stackarn verkar ha väldigt ont...

Imorgon tar vi tåget hem igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar