28 november 2014

Jag pratar för mig själv


För ett litet tag sedan la min lillasyster Ulrica ut det här klippet på Facebook och skrev att detta var jag och Noah när vi handlar. Det är så himla sant! ;)

När jag är ute med Noah så pratar jag för jämnan. Är det pinsamt? Jag pratar med Noah, gullar med honom och busar, men jag resonerar också högt om det t ex det är dags att ta på regnskyddet, om vi har fått med oss allt i affären, vilken väg vi ska ta på promenaden... m.m. m.m. 

När vi var och handlade för en stund sedan stannade jag flera gånger och pratade med honom och pussade honom. Jag sa: "Mamma älskar dig Noah!" säker 20 ggr under de 15 minuterna vi handlade. Hela världen runt omkring mig blir liksom obetydlig och det är bara jag och Noah som räknas. Så jag bryr mig inte om ifall andra skulle kolla på mig och tycka jag var knäpp. Men ibland slår det mig vad jag gör och jag fnissar lite på insidan och undrar vad folk tänker.

Säg att det är fler än jag som gör så här! Skulle ni reagera om ni såg mig göra detta i affären eller ute på stan?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar