5 mars 2015

Larm mitt i natten

Något stökig natt kan man säga... Mitt i natten började det larma och i förvirringen som uppstod av att ha legat och sovit djupt till att kasta sig ur sängen på en halv sekund lyckades jag ändå förstå att det var bilen som lät. Men... stöket började faktiskt inte där när jag tänker efter så jag backar bandet lite.

Kl. 23.00:
Jag var precis klar att gå och lägga mig när jag hör hur en av katterna börjar hulka. Jag rusar ut ur badrummet och får se att Lucia sitter mitt på mattan i allrummet och är precis på väg att kräkas. Jag bokstavligen kastar mig fram, landar på sidan i värsta målvaktsstil samtidigt som jag lyfter upp henne och vräker henne åt sidan bort från mattan. I samma stund som hon landar på golvet kräks hon. Fyra upptorkade spyor senare kryper jag äntligen ner i sängen runt kvart över elva.

Kl. 02.30:
Då inträffar larmincidenten jag inledde med. Av någon anledning går alltså vårt billarm igång och naturligtvis är inte nyckeln på sin plats. Jag får rota fram extranyckeln och får till slut får jag tag på den. Jag smyger på insidan huset och försöker se och jag kan se något som ser misstänkt ut. Allt ser lugnt ut så efter ett tag går jag och lägger mig igen. Det tar en stund innan jag kan somna om eftersom jag vaknade så abrupt.

Kl. 05.40:
Noah vaknar, men somnar om igen av sig självt.

Kl. 06.10:
Noah vaknar igen, men somnar om nu med.

Kl. 06.40:
Noah vaknar igen och ligger och pratar glatt en stund och somnar sedan om... igen.

Kl. 06.50:
Larmet på bilen går igen.

Kl. 07.00:
Väckningslarmet på min mans telefon sätter igång. Vi är båda vakna efter senaste billarmet och ger upp om att somna om/snooza.

Kl. 07.20:
Larmet på bilen går igen.

Kl. 08.05: Noah vaknar. God morgon!

Efter all turbulens hade jag och Noah en 
jättemysig morgon med mycket gos och bus i sängen. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar