26 december 2014

Underbara julafton!

Åh, vilken underbar julafton vi hade! (God Jul på er förresten!). Noah är ju inte jättebekväm med andra människor och vaknade dessutom med en rejäl förkylning dagen innan julafton, så jag var helt inställd på att slänga i mig en köttbulle och en prinskorv i farten och sedan åka hem med honom. Och det fick vara ok! Jag brydde mig inte jättemycket om det skulle bli så utan huvudsaken var att jag fick vara med en stund. Det kommer fler jular tänkte jag.

Men vi hade det så bra och Noah var på toppenhumör! Först var vi hos min mans bror med familj och där åt vi. Halvvägs in i maten knorrade Noah en del så vi fick turas om att äta klart. Men sedan lekte han och hade jättekul. En bit in i Kalle Anka fick han flaska och då somnade han. Så vi la ner honom i vagnen och så promenerade jag bort till mina föräldrar som bor några minuter därifrån (och om några veckor bor vi också i det här området och bara några minuter bort!).

Noah får sin första julklapp hemma på förmiddagen.

Min man, jag och Noah hos min svåger med familj.

Svärmor hade fått tag på en väldigt rolig skylt...! 

När Noah vaknade smaskade han smörgås så glatt och tittade intresserat och storögt på alla som var där. Sedan kom tomten och vi öppnade ett par paket. Resten sparade vi. Efter lek och stoj med kusiner, mostrar, morbror, mormor och morfar promenerade vi tillbaka till svågern där maken och Noahs syskon väntade. Sedan bar det av hemåt och alla var så nöjda och glada. Jag kunde inte bett om en bättre julafton! Noahs första! :)

Jag och Noah hos mina föräldrar.

När Noah somnat sjönk jag ner i soffan med några 
nattmackor med julskinka och ett glas rött vin. Gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar