4 december 2014

Strulig morgon

Igår kväll var jag på bio med min syster och vi såg Interstellar. Jag hade sett fram emot detta så mycket eftersom jag knappt lämnat huset på kvällstid sedan Noah föddes. Men nu det senaste har Noah accepterat att hans pappa lägger honom också, så jag passade på att gå på bio nu när jag kan.

Jag ska inte avslöja något om filmen för er som inte sett den, men hjälp vad den rörde upp känslor! När jag kom hem var jag ett emotionellt vrak och jag kände för att slita upp Noah ur sängen, krama honom och aldrig släppa.

Efter att Noah föddes har jag blivit mycket känsligare och jag hanterar och sorterar inte känslor lika bra längre. Allt blir så stort och övermäktigt. Sedan hade vi en ganska stökig natt, i alla fall mellan kl 2 och 3 då Noah vaknade fem gånger. Och sedan vaknade han 05.40. Jag var alldeles för trött, och känslostormen från igår låg kvar i kroppen. Så jag ville bara gråta... Jag var så glad att vara med Noah igen, men samtidigt ville jag bara sova. Och så mådde jag ännu sämre av att jag kände att jag hellre ville sova än att leka med Noah... kl sex på morgonen. Ja, ni hör ju... Jag var inte i mitt esse direkt.

Så till slut gav jag efter och grät en skvätt. Kändes mycket bättre! Nu sover Noah gott efter vår förmiddagspromenad och snart ska vi ner till stan och luncha med en kompis. Så efter en strulig morgon vänder vi den här dagen nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar