11 december 2014

Plötsligt pratade lekplatsen med mig

Idag skulle vi till banken och fixa med lånet inför husköpet, men Noah var så rastlös hemma att vi gick hemifrån tidigare. Jag tänkte att han skulle få gunga för andra gången i sitt liv! 


På väg mot gungorna passerade vi genom en båge på lekplatsen och helt plötsligt hörde jag: "Hej! Du där! Tryck på knappen!" Jag studsade till av den plötsliga rösten och det tog mig någon sekund att förstå att det var en inspelning som var rörelsestyrd. Lite senare var jag naturligtvis tvungen att gå tillbaka och trycka på knappen. 



När man tryckt på knappen startade en slags lek som man skulle leka i lag (fattade jag det som). Men hjälp vilket tempo! Rösten ropade kommandon som: "alla ut från mattan", "ingen på gult", alla på högre än 5" osv. i ett raskt tempo och jag undrade hur i hela friden barnen skulle hinna med ett kommando innan det var dags för nästa. Helt omöjligt kändes det som! Märkligt... Kul grej, men konstigt. 

Det gick bra på banken i alla fall och nu är det bara en månad tills vi flyttar! Tjoho!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar