10 december 2014

Imse vimse spindel i ösregn

Vad gör man inte för sina älskade små barn? :)

Idag vräker regnet ner här i Uddevalla. Sådant där äckligt kallt regn som det kan bli en dag i december. Så när det var dags för mig och Noah att ta vår vanliga förmiddagspromenad för att han skulle sova så var det allt lite lockande att strunta i det och lägga honom i sin säng istället. Men... jag vet ju att han sover bättre och längre ute i vagnen, så det var egentligen inget svårt val. På med regnkläder och stövlar och ut i regnet. 

Noah brukar få sitta upp och titta en stund i början av promenaden, men med tanke på vädret så la jag honom ner direkt. Jag misstänkte att han inte skulle tycka det var alltför kul så jag började sjunga för honom. Så där gick jag... Glad i hågen, i ösregn och sjöng Imse vimse spindel högt och ljudligt nerför gatan. Vilken syn! ;) 


Det gäller att vara lite påhittig... Regnskydd för babyvakten = ett glasspaket. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar